logo شرکت صفا سازه سبز خاورمیانه

خانه » کانکس نگهبانی » کانکس نگهبانی چیست؟

تعداد بازدید:249
۱۴۰۱-۰۸-۰۳

کانکس نگهبانی چیست؟

کانکس نگهبانی چیست؟

کانکس نگهبانی چیست؟ کانکس نگهبانی که از زیر مجموعه سازه های پیش ساخته (Prefabricated Structures) می‌باشد برای حراست و نگهبانی و حفاظت از مجموعه های مختلف و مراکز تجاری اداری و کارگاهی و پروژه ای و مسکونی کاربری دارد. بهتر است بدانید در کارخانه یا کارگاه در هنگام طراحی و ساخت این نوع از کانکس در مقایسه با سایر کانکس های پیش ساخته ابعاد کوچکتری را برای آن در نظر می‌گیرند.

این کانکس در میان مردم بیشتر با نام اتاقک نگهبانی بکار برده می‌شود. به طور معمول ابعاد اینگونه از سازه‌ها در حدود ۲*۲ می‌باشد. البته اگر تعداد نفراتی که در آن استقرار می‌یابند بیشتر باشند، به تبع طول و عرض این نوع کیوسک تا حدود زیادی دچار تغییر می‌گردد.

کنترل و دید در کانکس نگهبانی

برای حفاظت و کنترل ورود و خروج افراد و ماشین ها  برای یک مکان خاص انجام می‌گیرد. احتمالا شما در بسیاری از ورودی های مجتمع های مسکونی، تجاری، دانشگاه ها، بیمارستان ها و نیز بسیاری از اداره ها و سازمان ها کیوسک هایی در طرح و رنگ های مختلف در ابعاد کوچک از این دسته اتاقک ها بسیار دید‌ه‌اید.

بدین ترتیب متخصصین کانکس نگهبانی را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که پنجره‌هایی با ابعاد بزرگتری داشته باشد تا دید 360 درجه و مسلط به محیط را دارا باشد. این کار بدین منظور است که نگهبانان در کنار ابزارهای کنترلی که در اختیار دارند، احاطه کامل به اطراف خود داشته باشند.

در مبحث درب و پنجره این سازه برای نگهبانی و حراست بسته به درخواست مشتری ممکن است تفاوت هایی داشته باشد، منتها در بیشتر مواقع دارای پنجره در ۳ ضلع و یک درب ورودی می‌باشد.

ابعاد کانکس نگهبانی چیست؟

عموماً سازندگان کانکس نگهبانی در ابعادهای مختلفی و با مساحت مختلف این اتاقک را طراحی نموده و مرحله اجرا در می آورند.کیوسک نگهبان درست است که مکان های مختلف احداث می‌شود، ولی هدف تمامی این کیوسک ها، پاسداری و محافظت از آن محوطه خاص می‌باشد که به ابعاد 5/1×5/1 و 2×2 و 3×2 و 40/2×40/2 اجرا و ساخته می شود و حمل آن آسان بوده و زمان تحویل آن زودتر از هرکانکس دیگری اجرا می شود.

البته زندگی جوامع امروزی به سمتی پیش می‌رود که دیگر استفاده از کانکس نگهبانی فقط به منظور حفاظت و حراست از کارخانه‌ها و اداره ها خلاصه نمی‌شود، بلکه در حال حاضر برای بسیاری از مکان ها از جمله مجتمع ها، بانک ها، بیمارستان ها، پارکینگ‌ها و پارک ها، ویلاها، سوئیت ها، دانشگاه ها و … که خودتان هم به وفور در سطح شهر یا فضاهای دیگر به عینه دیدید و موافق هستید که می‌توان به خوبی از آن بهره برد.

ویژگی های کانکس نگهبانی

در راستای ساخت کانکس نگهبانی، جالب است بدانید با توسعه‌ و پیشرفتی که در بخش ساختمان سازی صورت گرفته، با پرداخت  کمترین هزینه در کوتاهترین زمان می‌توان برای فضاهای بزرگتری چون مجتمع های مسکونی – تجاری، اداره ها، بیمارستان ها و سایر فضاهای این چنینی بر ورود و خروج افراد در یک مکان تعریف شده کنترل و نظارت کامل داشت.

امروزه با روی کار آمد انواع کانکس های نگهبانی با توجه به نفراتی که برای کار حفاظت و حراست محل مورد نظر در نظر گرفته می‌شود و اهمیتی که آن محیط دارد، مبادرت به ساخت این نوع از سازه پیش ساخته کرده و به نوعی خود را از ساخت و سازهایی که به روش سنتی انجام می‌شود دور می‌سازند.

یکی از مهمترین ویژگی کانکس نگهبانی که در حین تهیه و ساخت می‌توان به آن توجه نمود، موضوع اشراف کامل داشتن فرد نگهبان نه تنها به مسئله ورود و خروج افراد است، بلکه می‌بایست به ماشین هایی که در آن محیط تردد می‌کنند هم نظارت کامل داشته باشد.

 

نمای ظاهری

مطلع باشید که هر نما و ظاهری کاربری خاص خود دارد. به طور مثال اگر می‌خواهید در ورودی مجتمع های تجاری – مسکونی یا سازمان ها و ادارات اقدام به ساخت کیوسک نگهبانی کنید، می‌بایست به نمای این بناها توجه ویژه نمایید. بسیاری مواقع می‌توانید به لحاظ طرحی که دارید در قالب کانکس سفارشی به شرکت هایی همچون کانکس صفاسبز برای دادن سفارش اقدام کنید.

طبق مشاوره‌ای که از سمت کارشناسان دریافت می‌کنید، برای این کار می‌بایست از نماهایی همچون کامپوزیت یا دکوراتیو برای زیباسازی این کیوسک استفاده کنید. بالعکس زمانی که این نوع سازه پیش ساخته را برای نگهبانی پروژه های عمرانی – ساختمانی می‌خواهید به طور حتم ظاهر ساده مد نظر است.

تعیین محل

از اسم سازه متوجه میشویم که برای حراست و حفاظت کاربری دارد. ممکن است بر روی یک ارتفاع بلند مستقر شود و نیازمند تقویت سازی اسکلت و سازه کانکس خواهد بود. و یا در حمل صعب العبور یا با فاصله زیاد از درب ورودی باشد. و نیاز است قبل از خرید و سفارش با کارشناسان فروش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مقاوم در برابر زلزله

کانکس نگهبانی مانند سایر سازه های پیش ساخته، با استانداردهای ساختمان سازی و زیر نظر مهندسین خبره ایجاد می‌گردد. تا در مقابل رخدادهای طبیعی چون زلزله و … مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد.

حمل و نقل راحت

از آنجایی که کیوسک نگهبانی از دستاوردهای ساختمان سازی مدرن است. مصالحی که در آن بکار می‌رود وزن سبکی دارد و این باعث می‌شود سازه نهایی هم سبک وزن باشد. از طرفی همین عامل سبب می‌شود در جابجایی به محل جدید به منظور نصب محدودیتی برای کاربر نداشته باشد.

امکانات گرمایشی و سرمایشی

ساخت این نوع از کانکس ها بایستی به نحوی باشد که عواملی چون گرما و سرما خللی در کار فرد نداشته باشد. مجهز بودن کانکس نگهبانی به امکانات رفاهی چون بخاری برقی و کولر می‌تواند فضای امن و راحتی را برای افراد به وجود آورد. تا وظایف خطیر نگهبانی را در هر حوزه‌ای به خوبی انجام دهند.

لذا امروزه به راحتی می‌توان در ساخت انواع کانس نگهبان کمبودها پیشین را برطرف نمود و محیطی راحت و مطلوبی را فراهم نمود. برای سفارش انواع کانکس از جمله کانکس نگهبانی و … با بهترین کیفیت و قیمت مناسب تیم حرفه ای صفا کانکس آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

safaconex4

 

safaconex5

 

safaconex6

انتقادات و نظراتتون
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مشتریان ما
کانکس برای شرکت ایران خودرو
کانکس برای شرکت میهن
کانکس برای شرکت ایرانکو
کانکس  برای شرکت گل گوهر
کانکس شرکت خودروسازی سایپاه
کانکس قرارگاه خاتم الانبیا