logo شرکت صفا سازه سبز خاورمیانه
کانکس سازی برای شرکت ایران خودرو
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شرکت ایران خودرو با نام تجاری ایکو IKCO یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد 1341 دو برادر به نام های احمد و محمود خیامی آن را بنیاد نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه ای اتوبوس بود.

کانکس ایران خودرو

کانکس ایران خودرو

در سال 1345، با قراردادی با شرکت روتس انگلستان، ایران ناسیونال برنامه ریزی تولید پیکان را انجام داد و از 24 اردیبهشت 1346 کارخانه ویژه آن گشایش یافت و ساخت انبوه آن کلید خودرو از سال 1346 تا 1357 پیکان در مدل های کار، لوکس، جوانان، استیشن و وانت ساخته شد.

کانکس ایران خودرو

کانکس ایران خودرو

انواع کامیون، اتوبوس، مینی بوس و آمبولانس نیز در این سال ها با همکاری دایملربنز در این شرکت تولید میشد. در سال 1352، شرکت هدف گذاری کرد که به خودکفایی برسد و محصولاتی تمام ایرانی به فروش برساند. در این راستا، چندین کارخانه و شرکت تامین کننده در سراسر ایران تاسیس شد. شرکت در سال 1356 دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب 1357 و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک های خارجی برای تولید خودرو های تازه در ایران به توافق رسید.

کانکس ایران خودرو

کانکس ایران خودرو

در دهه 1360 این شرکت با توجه به آشفتگی اقتصادی ایران، تا نزدیکی تعطیلی کامل پیش رفت که با اعلام آمادگی پژو برای همکاری، ایران خودرو دچار تحولی بزرگ شد. پژو به شریک ایران خودرو در ایران تبدیل شد و محصولات این شرکت را در شمار بسیار بالا در ایران به فروش رساند. پژو 405، 206،207 و پارس توانستند بخش بزرگی  از بازار ایران را در اختیار بگیرند که سود قابل توجهی برای شرکت فرانسوی داشت. ایران خودرو با رنو، دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی نیز همکاری کرد و تندر90 از محصولات ارزان قیمت این شرکت را به شکلی موفق در بازار ایران به فروش رساند.

کانکس ایران خودرو

کانکس ایران خودرو

این شرکت چندین خودروی کاملا اختصاصی از جمله سمند تولید کرده است که نخستین خودروی ملی ایران نامیده شد. با پیروزی در جنگ تحمیلی ایران و همکاری پژو با شرکت ایران خودرو پیشرفت بسزایی در رشد اقتصاد کشورمان بوسیله شرکت ایران خودرو گردید که سبب رونق کسب و کار و حذف بیکاری در ایران گردید.

کانکس ایران خودرو

کانکس ایران خودرو

با گسترش در صنعت خودروسازی پروژه ها در دولت های متفاوت در چندین سال رونق خودروسازی بیشتر از قبل گردید. در این راستا رونق و بهره برداری از پروژه ما جهت ایجاد کارخانجات بزرگ خودروسازی در شهرهای بزرگ گردیده است با این وجود افتخار همکاری با مجموعه شرکت ایارن خودرو در یک دهه اخیر دارا می باشیم. شرکت صفا سازه سبز خاورمیانه به دلیل وجود استانداردهای لازم جز یکی از شرکت های تامین گنندگان شرکت ایران خودرو می باشد که در یک دهه اخیر با ساخت و تولید انواع کانکس از نوع پانلی توانسته است پروژه های مختلف را پشتیبانی کند که با کاربری اداری و مهندسی و مدیریتی ، رستوران، اتاق رختکن و پروژه فضای سبزگلخانه یک واحد دو طبقه بعنوان کمپ رستوران و اداری  که در ادامه تصاویر آن قابل رویت می باشد جز روزمه کاری شرکت صفاسبز قرار گرفته است.

عده ترین خرید شرکت ایران خودرو از نوع پانلی می باشد که با مراجعه به قسمت ساندویچ پانل می تواند مشخصات فنی ساندویچ پانل را مطالعه نمائید.

آنچه در این جا به آن می پردازیم پروژه فضای سبز گلخانه شرکت ایران خودرو می باشد که با وجود وسعت زیاد کارخانه ایران خودرو و استخدام نیرو در قسمت های مختلف و ایجاد شغل نیاز مبرم برای اسکان نیروهای انسانی احساس گردیده تیم مهندسی شرکت ایران خودرو با توجه به این نیاز فضای موجود و رعایت پارامتر های ساختمانی بهترین پلن را با توجه تعداد نفرات و نیاز آن ترسیم و طراحی نمودند و پس از بازدید و ارائه نقطه نظرات و توافقات مالی با شرکت صفاسازه سبز خاورمیانه، پروژه فضای سبز گلخانه آغاز و در زمان معین تحویل و نصب گردیده از این رو مشخصات فنی این پروژه را به شرح ذیل می باشد :

  1. ابعاد کانکس 5*14 متر بوده و ارتفاع مفید کانکس 5/2 متر(داخلی) می باشد، به انضمام پله به عرض 10/1، ارتفاع پله 18سانت، کف پله 30 سانت می باشد.

 

  1. پوشش خارجی بدنه از نوع ورق سیاه کانتینری، عایق داخلی کانکس از نوع پشم شیشه و گچ برگ ضد رطوبت کناف ایران و سقف کانکس به صورت شیروانی(از دو طرف شیبدار) می باشد.(ستون ها و سقف به رنگ آبی ایران خودرویی و دیواره های بیرونی و داخلی به رنگ سفید)

 

  1. شاسی و اسکلت بدنه از نوع پروفیل آهنی کمکی به شاسی 60*40 با ضخامت 3 میل پروفیل های فرعی 40*40 با ضخامت 5/2 میل و شاسی تیرآهن نمره 16 می باشد.

 

  1. پوشش کف تخته 20 میل و سرامیک 60*60 درجه 1 ایرانی به رنگ طوسی روشن بدون درز می باشد.

 

  1. درب و پنجره از نوع upvc بازشو لولایی دارای آبچکان به همراه یراق آلات مناسب و با کیفیت می باشد. تعداد پنجره ها و درب ها طبق نقشه پیوستی، برای هر طبقه مشخص می باشد.(غرض درب ها 10/1 متر و ارتفاع 2 و ابعاد پنجره ها 40/1 * 70/1 می باشد)

نکته : پنجره های کانکس شمالی، شرقی و غربی می باشند و درب ها شرقی می باشند.

 

  1. پنجره کانکس مربوطه 10/1 متر در نظر گرفته شود.

 

  1. برای نصب کولر طبق نقشه پیوست ضلع شمال کانکس پایه های مناسب جهت نصب کولر آبی 4500 تعبیه شود، مسیر کانال کولر باید تعبیه شود(مسیر کانال از شمال به جنوب)

 

  1. در هر ورودی کانکس در طبقه همکف دارای 2 پله می باشد.(عرض پله 10/1 ارتفاع 15 سانتی متر و از پروفیل 20*20 می باشد)

 

  1. برای تمامی کانکس لامپ SMD 15 وات مدل FPL برند افروغ مد نظر می باشد.

 

  1. برای رختکن کانکس 1 عدد هواکش 40*40 لحاظ می شود.

 

  1. برای قسمت اداری کانکس 4 عدد پریز برق به همراه 2 عدد پریز تلفن، برای قسمت رختکن 2عدد، نمازخانه 2 عدد رستوران 4 عدد پریز، با برند دلند لحاظ شود.

 

  1. جهت گرمایش، سرمایش و روشنایی دارای سیم کشی با نمره 6 برند (کرمان ، مازند و غیره) به همراه فیوز جداگانه برای شوفاژ های برقی و کولر بوده و همچنین دارای فیوز محافظ جان برای برق ورودی میباشد.

 

  1. یک عدد سینک دو لنگه 120*60 سانت(عمیق) و شیر اهرمی برند اخوان نصب گردد.

 

  1. برای قسمت اداری کانکس سیم کشی تلفن و نود شبکه انجام شود.

 

  1. کانکس اداری داکت کشی ، از نوع درپوش دار 10 سانتی متری و در فاصله 50 سانتی متری از کف بوده و دور تا دور دیواره های داخلی لحاظ می شود.

 

  1. در خصوص کانکس  کف کانکس تقویت گردیده تا درصورت ورود خروج پرسنل آسیب نبیند و بر روی دیوار روبروی درب هواکش 40*40 نصب گردد.

 

  1. رنگ نمای داخلی کانکس سفید و رنگ بیرونی کانکس آبی و بر اساس رنگ سازمانی  ایران خودرو (آبی ایران خودرویی) می باشد.

 

  1. کف کلیه کانکس دارای شاسی کشی مناسب و قوی با پروفیل های آهنی به همراه تخته کوبی کف و اجرای کفپوش با قابلیت تردد روزانه 200 نفر با وزن حداقل 80kg باشد.

 

  1. کلیه درب ها و پنجره ها از سمت بیرون دارای سایه بان به منظور جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل و تمامی درزهای کانکس کاملا آب بند باشند.

 

  1. سیم کشی داخلی به نحوی صورت پذیرد که پاسخگوی سیستم سرمایش ، گرامایش، روشنایی و رایانه بوده و سیم اتصال به زمین (ارت) در نظر گرفته شود.

 

  1. جنس تمامی کلید و پریزها از نوع ارت دار و با مغزی سرامیکی باشد.